Kundens rättigheter & skyldigheter
Kundens rättigheter
- Att få produkten på tiden försäljaren har lovat.
- Att få lämna in produkten om den inte är vad dom trodde.
- Garanti om så utlovats.
Kundens skyldigheter
- Att betala frakten om hen vill lämna tillbaka produkten.
- Att lämna tillbaka produkten i skicket som produkten var när den köptes om kunden vill ha ersättning.
Asiakkaan oikeudet
- Saada tuote luvattuun aikaan.
- Saada lähettää takaisin tuote jos se ei ole asiakkaan mieleen.
- Takuu jos niin on luvattu.
Asiakkaan velvollisuudet.
- Maksaa rahti jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen.
- Jätä tuote takasin tuotteen alkuperäisessä kunnossa.
- Att kunden har betalat frakten och att man har kollat igenom produkten före man kan ge ersättning.
- Om kunden vill ha ersättning för produkten hen köpt, måste den vara i samma skick som den var när den lämnade butiken.
Försäljarens rättigheter
- Att kunden har betalat frakten och att man har kollat igenom produkten före man kan ge ersättning.
- Om kunden vill ha ersättning för produkten hen köpt, måste den vara i samma skick som den var när den lämnade butiken.
Försäljarens skyldigheter
- Att skicka ut produkten i lovad tid.
- Att ta emot produkten om den inte möter kundens förväntningar.
- Ge garanti om så utlovats.
Myyjän oikeudet
- Asiakas maksaa tuotteen rahdin että myyjä voi tarkastella tuotteen kunnon ennen rahanpalautusta.
- Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen ja saada rahat takaisin, on tuotteen oleva alkuperäisessä kunnossa.
Myyjän velvollisuudet
- Lähettää tuote luvattuun aikaan.
- Ottaa tuote takaisin vastaan jos se ei ole asiakkaan mieleen.
- Antaa takuun jos niin luvattu.
The Customers rights
- To get the produt in time.
- Get to return the product if it's not what the customer wanted.
- Varanty if so promised.
The Customers responsibility
- Pay the shipping if the customer wants to return the product.
- To return the product in the state of condition that it was when received.
The Salesman's Rights
- That the customer pays the shipment for the product that he/she wishes to return.
- If the customer wants a refund, then the product must be in the condition when returned as it was when bought.
The Saleman's Responsibilities
- To ship the product in the promised time.
- To receive the product if the customer is unhappy about it, if it is in the condition that i was when it left the shop.
- To give out the varranty if so promised.