Kundens rättigheter & skyldigheter

Kundens rättigheter

  • Att få produkten på tiden försäljaren har lovat.
  • Att få lämna in produkten om den inte är vad dom trodde.
  • Garanti om så utlovats.

Kundens skyldigheter

  • Att betala frakten om hen vill lämna tillbaka produkten.
  • Att lämna tillbaka produkten i skicket som produkten var när den köptes om kunden vill ha ersättning.

     

 

Asiakkaan oikeudet

  • Saada tuote luvattuun aikaan.
  • Saada lähettää takaisin tuote jos se ei ole asiakkaan mieleen.
  • Takuu jos niin on luvattu.

Asiakkaan velvollisuudet.

  • Maksaa rahti jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen.
  • Jätä tuote takasin tuotteen alkuperäisessä kunnossa.
  • Att kunden har betalat frakten och att man har kollat igenom produkten före man kan ge ersättning.
  • Om kunden vill ha ersättning för produkten hen köpt, måste den vara i samma skick som den var när den lämnade butiken.

     

 

Försäljarens rättigheter

  • Att kunden har betalat frakten och att man har kollat igenom produkten före man kan ge ersättning.
  • Om kunden vill ha ersättning för produkten hen köpt, måste den vara i samma skick som den var när den lämnade butiken.

Försäljarens skyldigheter

  • Att skicka ut produkten i lovad tid.
  • Att ta emot produkten om den inte möter kundens förväntningar.
  • Ge garanti om så utlovats.

     

 

Myyjän oikeudet

  • Asiakas maksaa tuotteen rahdin että myyjä voi tarkastella tuotteen kunnon ennen rahanpalautusta.
  • Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen ja saada rahat takaisin, on tuotteen oleva alkuperäisessä kunnossa.

 

Myyjän velvollisuudet

  • Lähettää tuote luvattuun aikaan.
  • Ottaa tuote takaisin vastaan jos se ei ole asiakkaan mieleen.
  • Antaa takuun jos niin luvattu.

 

The Customers rights

  • To get the produt in time.
  • Get to return the product if it's not what the customer wanted.
  • Varanty if so promised.

 

The Customers responsibility

  • Pay the shipping if the customer wants to return the product.
  • To return the product in the state of condition that it was when received.

 

The Salesman's Rights

  • That the customer pays the shipment for the product that he/she wishes to return.
  • If the customer wants a refund, then the product must be in the condition when returned as it was when bought.

 

The Saleman's Responsibilities

  • To ship the product in the promised time.
  • To receive the product if the customer is unhappy about it, if it is in the condition that i was when it left the shop.
  • To give out the varranty if so promised.